Dag 4 – Snöbollskrig och Tårta

Hej vi heter Rasmus och Axel och vi har hand om bloggen idag.

Till frukost idag åt vi havregrynsgröt och rostbröd och det smakade gott. Efter det så fick vi höra några sidor ur en bok, som handlar om några konfirmander.

Sen hade vi en lektion där vi fortsatte med att lära in delar från första Moseboken och till andra Kungaboken. Vi fock lära oss rörelser för att komma ihåg vissa berättelser.

Under rasterna idag spelade vi mycket rundpingis. Till lunch åt vi potatisbullar med bacon och gjorde mackor inför dagens utflykt. Vi samlades klockan ett för att åka med minibussarna förbi Laisaliden till Gurken. Först gick vi genom björkskog och sedan genom kallfjället.

Efter halvvägs vände de som skulle bada. Vi klättrade över branterna mot toppen. Oskar tjatade på om hur viktigt vatten är att dricka medans vi vandrade. När vi kom upp på toppen så stod vi och beundrade utsikten en stund men sen delade vi upp oss lite medans vi fikade. Axel (inte skrivande Axel) klättrade obekvämt nära stupet men vände när vi skrek på honom. Nathan hade allsång med my heart must go one på andra sidan toppen och vittnena säger att det var de bästa de hört. tydligen grät fåglarna för att det var så vackert. Sen utbröt ett snöbollskrig. Sen sa Alexina åt att kasta på Oskar. Han blev inte så värst glad men han överlevde. På toppen tog vi några gruppfoton.

Sen när vi kom tillbaka till fjällgården så åt ledarna mat på altanen medans vi åt och förberedde ett överraskningskalas till Klas. Klas fick en jättefin hundleksak som hade valts av vissa konfirmander. Mojo hade bakat jättegoda tårtor som vi är jättetacksam för.

Sen sprang vi ned till källaren och han precis få upp projektorn till första målet mot Polen.

Efter kvällsfikat var det andakt och vi sjöng sånger och pratade om bön.

Tack och hej!

Det här inlägget postades i Dagbok 2021. Bokmärk permalänken.

3 svar på Dag 4 – Snöbollskrig och Tårta

1. Erika Burstedt skriver:

Vilken händelserik dag, men det verkar varje dag vara 🙂. Roligt att kunna följa er på avstånd.