Dag 12 – Tillbaka från övernattningen

Hejsan svejsan!

Idag är det Amanda & Oscar som skriver i bloggen.

I morse när vi vaknade från vår andra natt på fjället så packade vi ihop allt, åt frukost och drog oss hem. Vi var hemma vid 11-tiden. Då åt vi lunch som var raggmunkar med fläsk och lingonsylt, efter det så gjorde vi oss frächa och glada då vissa även bastade. Sen packade vi upp tält och diskade triangaköken. Sedan var det dags att lufta sovsäcken och alla kläder vi hade med oss. Sedan var det fritid så de flesta ner till ICA och handlade sötsaker, och alla tog det relativt lungt.

Vi åt middag som var kött med potatis och sås, det var gott! Efter det gick resten ner till ICA. Sedan blev det film och det var ”Narnia Häxan och Lejonet” där vi skulle se det kristna sammanhanget. Vissa somnade under filmen men de sov bara en liten stund så de missade inget viktigt. Efter filmen var det kvällsfika och andakt som Oskar höll i. Han berättade om sina svar på böner. Vi fick tända ljus och sedan tyckte ledarna att vi skulle lägga oss. Ledarna tycker att vi har kämpat på bra med tanke på vädret så vi har sovmorgon till klockan 10.

God natt och sov gott MvH Amanda & Oscar.

Om Oskar

Bloggansvarig och fjälledare
Det här inlägget postades i Dagbok, Dagbok 2012. Bokmärk permalänken.