Dag 13 – Atoklimpen

Johan har just fått godsaker i överflöd då André försökt beskriva himmelriket

Uppe till höger skymtar Atoklimpen; "Den där"

Hur många konfirmander och ledare får man plats med i en kåta?

Det ser ju lite grått ut, men trots det har man utsikt. Anna badar skorna.

"Hörrni, var försiktiga nu när vi går upp i dimman. Det är viktigt att vi inte tappar bort varandra"

Tja!!

Vi steg upp i vanlig tid (08:00) för att äta frukost som var mycket god! Sedan läste vi Undercentralen mycket spännande! Efter det var det dags för lektion. Det började med att vi skulle byta platser det var inte så enkelt för att man fick inte sitta jämte någon som man redan har suttit jämte. Sedan snackade vi om döden och vad som hände efter den osv. sedan åt vi lunch och det var raggmunkar som stod på menyn.

Efter lunchen skulle vi ut och vandra. Vi bestämde oss för att ge Oskar en andra chans med körningen. Men det gick inte så bra. Han fick kärringastopp direkt och alla blev genast oroliga och började undra om vi skull komma fram. Men Oskar imponerade faktiskt och han körde inte fel en enda gång!! En stor applåd till Oskar. Vi vandrade upp för ett fjäll som var heligt för samerna. När vi hade kommit upp över trädgränsen blev det snabbt mulet och man såg bara några meter framåt. När vi hade kommit upp till någon klyfta stannade vi och fikade där kunde man även skriva i en gästbok och offra mynt som man stack in i berget. Sedan var det frivilligt om man ville klättra upp till toppen. Sedan vandrade vi ner.

När vi kom hem var det dags för middag dom bjöd på TACOS!! Det var asbabiangott. Sedan tittade vi på film ”passion of the christ”. Den handlade om hur det gick till när Jesus korsfästes. Den var lite äcklig men mycket bra. Sedan var det dags för kvällsfika som bestod av rostade mackor. Jag åt bara en macka för att jag hade ätit alldeles för mycket godis och glass när vi tittade på filmen. Efter det var det andakt. Då spelade Emma L (piano) och Frida (gitarr) till låtarna mycket bra!! Sedan var det dags för att borsta tänderna och sova.

/Lukas

Lite lagom molnigt/dimmigt på väg upp mot toppen på Atoklimpen

Det här inlägget postades i Dagbok, Dagbok 2011. Bokmärk permalänken.

3 svar på Dag 13 – Atoklimpen

1. Emmas mamma skriver:

En gång gick vi upp på Atoklinten…visste inte att man även kunde besöka Atoklimpen : ) Gulligt namn!

• Oskar Johansson skriver:

Atoklimpen är det ursprungliga namnet och det namn som står på alla skyltar däromkring. Men de flesta säger Atoklinten, då det låter mer rätt.

Rättelse av mig; På vägskyltarna står det Atoklinten, men på informationsskyltarna som finns i området står det Atoklimpen. Båda torde således vara rätt.