Dag 4: Studentfirande, partybussen och pissledet

Tjo tjo bloggen den här vackra dagen så är det Tim och Elsa som skriver.

Vi började dagen med att bli väckt av några wanna be studenter. Sen så rusade vi ner till frukosten och åt som vanligt något väldigt gott. Sen så gick vi upp och då läste Oskar ur Narnia. Sen så sprang vi ner till källaren utan att ramla såklart! Där nere hade vi lektion med André om hela Jesus liv som var väldigt kul. Vi fick sätta upp postit lappar som handlande om Jesus. Till sist kollade vi på film som hette ”The chosen” REKOMENDERAR!!! 😉

Sen efter lektionen var slut (tyvärr(not)) så gick vi upp och åt lunch vilket var gulasch soppa med bröd bitar ish. Sen fick vi yallah upp i rummen och packa våra ryggsäckar och byta om till coola vandrar kläder.

Sedan hoppa vi in i party bilarna och körde snabbt som tusan till gurk fjället (betyder inte gurka det betyder faktiskt enögd bergstopp I guess). När vi kom fram gick vi upp för en stenig stig upp till toppen men längs vägen fick vi se en otrolig 360 graders vy. När vi kom upp så kollade vi ner för ett 100 meters stup (ingen omkom i vandringen :)).

Sedan tog vi fram mackorna vi gjort under lunchen (glömde skriva men palla gå tillbaka) och åt dom tillsammans med Oboy eller Té medans ledarna åt på sandwitch som dom vägra dela med sig av. Sedan drog några av grabbarna och drog och lätta på trycket på en rad över en stupning.

Efter detta kuta vi tillbaka till party bilarna och körde rally hem med banger låtar på såklart. När vi kom tillbaka till basen så var det en jätte generös ledare vid namn Liv som erbjöd sig att gå och barnvakta oss vid bad platsen (vissa kan inte simma). Det var skiiiit kallt i vattnet, vi snackar liksom 0 gradit. Efter det sjukt kalla badet så gick vi tillbaka till värmen på basen där vi fick ta en varm och skön dusch och äta en sjukt god carbonara av dom nya mästerkockarna som ryckte in medans supermannen Mojjo släckte undergjordiska skogsbränder.

Nu väntar vi på att ha lektion i ish 5 timmar ( 1,5 timme) sedan efter det så har vi en mysig kvälls andakt som innehåller sång, bön, snack och godnatt.

Dagens tips är att pissa tillsammans med andra på fjället, det skapar minnen och kärlek!!

Ha en trevlig kväll hälsar Elsa och Tim (Erik tvinga oss)

TOODLES!!

Det här inlägget postades i Dagbok 2024. Bokmärk permalänken.